AKTUALNOŚCI

11-03-2021

Odpady komunalne - weryfikacja deklaracji: Gmina Krośniewice

Odpady komunalne - weryfikacja deklaracji

Szanowni Państwo

Uprzejmie informuję, że od dnia 15 marca 2021 r. Urząd Miejski w Krośniewicach rozpoczyna weryfikację danych zawartych w deklaracjach o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi pod względem zgodności ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości w stosunku do liczby osób zgłoszonych w deklaracji, na podstawie których oblicza się opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Zgodnie z informacją uzyskaną z Ewidencji Ludności na dzień 02 marca 2021 r. na terenie Gminy Krośniewice zameldowanych było 8 016 osób. Ilość osób zamieszkujących na terenie gminy, wynikająca ze złożonych deklaracji na dzień 02 marca 2021 r. wynosiła 6 825 osób.

Koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi finansowane są z opłat wnoszonych przez właścicieli nieruchomości. Wysokość wpływów z tego tytułu do budżetu Gminy Krośniewice uzależniona jest od ilości osób wykazanych w deklaracjach.

W związku z tym mieszkańcy Gminy Krośniewice ponoszą również koszty odbioru odpadów za osoby, które nie wypełniają swoich obowiązków, zaniżają ilość mieszkańców w składanych deklaracjach i nie wnoszą opłat w należnej wysokości.

 

Mając na uwadze zasady współżycia społecznego apeluję do Mieszkańców, aby sami zgłaszali się do tutejszego urzędu w celu złożenia rzetelnej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. Deklaracje można złożyć w Urzędzie Miejskim w Krośniewicach przy ul. Poznańskiej 5, wysłać pocztą lub przesłać w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej na stronie Otwiera zewnętrzny odsyłacz w nowym oknieepuap.gov.pl (wymagane jest posiadanie certyfikatu kwalifikowanego). Natomiast mieszkańcy Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych proszeni są o składanie aktualnych oświadczeń o liczbie osób zamieszkałych do swoich Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych.

 

Niewypełnienie tego obowiązku prowadzi do wydania decyzji administracyjnej w tej sprawie ze skutkiem powstania zaległości i odsetek.

W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji właściciele nieruchomości będą wzywani do udzielenia wyjaśnień oraz do złożenia nowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Będą też przeprowadzane kontrole przez osoby upoważnione.

 

Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca.

W przypadku zmiany danych, takich jak liczba osób zamieszkujących na terenie nieruchomości, właściciel jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany.

Przypominamy!

Art. 10 ust. 2 b ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach stanowi: „Kto wbrew obowiązkowi określonemu w art. 6m ust. 1 i 2 nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podlega karze grzywny."

Z poważaniem

Burmistrz Krośniewic
Katarzyna Erdman

Informacja - treść powyżej

attach_file Załączniki