AKTUALNOŚCI

Grafika dekoracyjna - Urząd Miejski w Krośniewicach poszukuje pracownika na stanowisko Skarbnika Gminy Krośniewice! | Sprawdź, jakie są wymagania.
22-04-2024

Urząd Miejski w Krośniewicach poszukuje pracownika na stanowisko Skarbnika Gminy Krośniewice!

Sprawdź, jakie są wymagania.
 
 
 
ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU SKARBNIKA GMINY KROŚNIEWICE 

określa § 7 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Krośniewicach, stanowiącego załącznik nr 1 do zarządzenia nr 13.2023 Burmistrza Krośniewic z dnia 30 stycznia 2023 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu w Krośniewicach. 

Skarbnik Gminy który jest jednocześnie głównym księgowym budżetu gminy i Kierownikiem Wydziału Finansowo – Budżetowego w Urzędzie Miejskim w Krośniewicach, wykonuje zadania określone przez Burmistrza, odpowiadając za prawidłową realizację budżetu Gminy w zakresie dochodów i wydatków, nadzoruje i koordynuje prowadzenie gospodarki finansowej. Kieruje pracą podległego wydziału, ponosi odpowiedzialność za jego prawidłową organizację i skuteczność pracy oraz dokonuje podziału zadań pomiędzy podległych pracowników. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem 
i analizą realizacji budżetu gminy oraz ustalanie wymiaru podatków i opłat lokalnych, nadzór nad finansowaniem gminy, realizacja wpływów z podatków i opłat lokalnych 
i cywilnoprawnych, prowadzenie rachunkowości i księgowości podatkowej oraz budżetowej.

Ponadto:

1) realizuje obowiązki i ponosi odpowiedzialność w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o finansach publicznych i rachunkowości; 

2) wykonuje czynności nadzorczo-kontrolne w zakresie realizacji, określonych uchwałą budżetową, dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów budżetu Gminy; 

3) opracowuje materiały i plany rzeczowo-finansowe do projektu budżetu oraz sprawozdania z ich wykonania; 

4) opracowuje projekt budżetu Gminy oraz sprawozdanie z jego wykonania; 

5) przygotowuje dokumenty i akty prawne dotyczące budżetu Gminy oraz jego zmian, w tym również wieloletniej prognozy finansowej; 

6) przygotowuje analizy, w tym perspektywiczne, sprawozdania, oceny i bieżącą informację o sytuacji finansowej Gminy; 

7) opiniuje projekty uchwał Rady wywołujące skutki finansowe dla Gminy; 

8) kontrasygnuje czynności prawne powodujące powstanie zobowiązań pieniężnych; 

9) nadzoruje sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej; 

10) organizuje i nadzoruje obieg dokumentów finansowych w Urzędzie; 

11) zapewnia wykonywanie przepisów regulujących gospodarkę finansową i majątkową Gminy; 

12) dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz kompletność i rzetelność dokumentów odzwierciedlających te operacje; 

13) odpowiada za gospodarkę finansową zgodnie z ustawą o finansach publicznych; 

14) nadzoruje i odpowiada za zadania wynikające z udzielonej przez Gminę pomocy publicznej; 

15) wykonuje kontrolę funkcjonalną oraz ocenia funkcjonowanie kontroli zarządczej 
w przypisanym zakresie; 

16) wykonuje inne zadania zlecone bądź powierzone przez Burmistrza; 

17) pełni funkcję kierownika Wydziału Finansowo-Budżetowego w zakresie przewidzianym niniejszym Regulaminem; 

18) wyznaczony przez Burmistrza nadzoruje postępowania w sprawie udzielenia zamówień publicznych, realizowane przez Wydział Finansowo-Budżetowy, zwłaszcza w zakresie wyboru banku obsługującego Gminę; 

19) dokonuje analizy możliwości uzyskiwania przez Gminę dodatkowych źródeł dochodów;

20) uczestniczy w posiedzeniach organów gminy.

 

INFORMACJA O WARUNKACH ZATRUDNIENIA SKARBNIKA GMINY KROŚNIEWICE
  1. Wymiar czasu pracy: 1 etat.

  2. Forma zatrudnienia: powołanie.

  3. Praca biurowa przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie.

Zadania i wymagania głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych określa art. 54 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1270, ze zm.)

Zatrudnienie Skarbnika Gminy określa art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. 
o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. 2022 poz. 530)

 

WYMAGANIA NIEZBĘDNE : 

1) posiadanie obywatelstwa państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;

2) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku;

4) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;

5) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi;

6) znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;

7) spełnianie jednego z warunków: 

  1. ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne, wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe;

  2. posiadanie co najmniej 3 – letniej praktyki w księgowości (mile widziana praktyka w  administracji samorządowej);

  3. ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości;

  4. posiadanie wpisu do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;

  5. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.

 

WYMAGANIA DODATKOWE :

1) wiedza ogólna: znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego oraz kodeksu postępowania administracyjnego;

2) wiedza specjalistyczna: znajomość przepisów prawa związanych z zakresem wykonywanych zadań;

3) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;

4) umiejętność opracowania i wdrażania projektów przedsięwzięć finansowych;

5) umiejętność pracy i podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych;

6) dobra umiejętność obsługi komputera w środowisku Windows, programów pakietu MS Office oraz innych programów niezbędnych do obsługi budżetu gminy;

7) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, umiejętności kierowania zespołem, odporność na stres, umiejętności wystąpień publicznych;

8) znajomość nowoczesnych technik zarządzania finansami;

9) dodatkowym atutem będzie doświadczenie zawodowe w administracji samorządowej.

DODATKOWYCH INFORMACJI UDZIELA

Renata Brygier - Sekretarz Gminy Krośniewice - tel. 24 252 30 24 lub tel. kom. 691 502 460

lub

Monika Rytczak - Kierownik Wydziału Promocji i Organizacji Urzędu - tel. 24 252 30 24 lub tel. kom. 725 889 884