KROŚNIEWICE W BUDOWIE: STRATEGICZNE PROJEKTY NA PÓŁMETKU

Gmina Krośniewice dynamicznie rozwija swoją infrastrukturę, realizując dwa kluczowe projekty współfinansowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Prace przy przebudowie stadionu...
Informujemy, że w związku ze stwierdzeniem ogniska choroby zakaźnej – wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), w miejscowości Skłóty, w gminie Krośniewice Wojewoda Łódzki ustanawia na terenie Gminy Krośniewice obszary...
Gmina Krośniewice z przyjemnością informuje o kolejnej, już czwartej z kolei, atrakcyjnej działce inwestycyjnej, która czeka na nowych inwestorów. Tym razem oferujemy działkę nr 913 o powierzchni 32,4211 ha, która...
Gmina Krośniewice oferuje na sprzedaż następną z kolei atrakcyjną działkę inwestycyjną o numerze 919/5, o powierzchni 15,2769 ha. Teren ten przeznaczony jest pod obiekty produkcyjne, składy oraz magazyny, co czyni go...
Poszukujesz miejsca na rozwój swojej działalności? Mamy coś idealnego dla Ciebie! Działka nr 916 o powierzchni 6,8197 ha to inwestycja z ogromnym potencjałem. Zlokalizowana w strategicznym punkcie Krośniewic,...
Gmina Krośniewice zaprasza przedsiębiorców i inwestorów do zapoznania się z ofertą terenów inwestycyjnych o wyjątkowym potencjale. Na sprzedaż dostępne są działki o numerach: 925/1, 925/2, 925/3, 925/4, 925/5, 925/6 o...
29.04.2020 - 09:04 Ogłoszenia +
Zasiłek macierzyński
Co zrobić, aby ZUS uzyskał z USC odpis aktu urodzenia dziecka potrzebny do wypłaty zasiłku macierzyńskiego? Z wnioskiem o zasiłek macierzyński ubezpieczony musi przekazać do ZUS dane dziecka, czyli: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL. - Może zdarzyć się, że rodzic nie zna numeru PESEL, dlatego ważne żeby podał dodatkowo miejscowość, gdzie się dziecko urodziło. Na stronie internetowej zus.pl jest udostępniony formularz oświadczenia do uzyskania przez ZUS odpisu aktu urodzenia dziecka .
Do pracodawcy lub do ZUS
Wypełniony formularz należy przekazać pracodawcy, jeśli wnioskodawca jest pracownikiem lub zleceniobiorcą. Pracodawca przekazuje oświadczenie do ZUS wraz z zaświadczeniem Z-3 lub Z-3a. Natomiast w przypadku osób prowadzących własną firmę, współpracujących z osobą prowadzącą działalność gospodarczą, osób duchownych czy osób, które maja prawo do zasiłku macierzyńskiego po ustaniu tytułu ubezpieczenia dokumenty składamy do ZUS.
Zasiłek pogrzebowy
Aby ZUS mógł pozyskać z Urzędu Stanu Cywilnego odpis aktu zgonu, należy we wniosku o zasiłek pogrzebowy na formularzu Z-12 bardzo uważnie i dokładnie wpisać dane identyfikacyjne osoby zmarłej: imię i nazwisko, numer PESEL, datę zgonu. Jeśli numer PESEL nie został nadany osobie zmarłej, należy wpisać miejsce zgonu (miejscowość). Na tej podstawie ZUS wystąpi do urzędu o wydanie odpisu skróconego aktu zgonu tylko w przypadku, gdy wnioskodawcą w sprawie o zasiłek pogrzebowy jest członek rodziny osoby zmarłej. – wyjaśnia rzeczniczka.
Wnioski i oświadczenie elektronicznie lub papierowo
Oświadczenia i wnioski można przesłać elektronicznie wyłącznie przez PUE. Należy pamiętać, że dokumenty przesłane e-mailem nie będą przyjmowane do rozpatrzenia. Na stronie internetowej ZUS szczegółowo opisano jak złożyć wnioski za pośrednictwem PUE, w jaki sposób dołączyć plik oświadczenia. Udostępnione zostały też formularze do wydruku, jeśli ktoś chce złożyć dokumenty papierowo Dokumenty, które – zgodnie z przepisami - nie mogą być przekazane do ZUS w formie elektronicznej (np. rachunki poniesionych kosztów pogrzebu), muszą być złożone w oryginale, w formie papierowej.
Monika Kiełczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa łódzkiego
![]() | Glos_955.m4a | m4a | 409,77 kB |
![]() | Glos_956.m4a | m4a | 0,64 MB |
![]() | Glos_957.m4a | m4a | 1,11 MB |
![]() | Glos_958.m4a | m4a | 1,41 MB |
![]() | Glos_959.m4a | m4a | 3,73 MB |
![]() | 1200px-ZUS_logo.svg.png | png | 30,28 kB |
![]() | csm_1200px-ZUS_logo.svg_a944fabc91.png | png | 14,76 kB |