Zaproszenie na Rajd rowerowy szlakiem Gen. W. Andersa -...

Burmistrz Krośniewic zaprasza na Rajd Rowerowy Szlakiem gen. Władysława Andersa, który odbędzie się 11 maja 2025 roku. To wyjątkowe wydarzenie łączy w sobie uczczenie pamięci wybitnego dowódcy z możliwością aktywnego...
W dniu dzisiejszym Pani Burmistrz Krośniewic Katarzyna Erdman podpisała protokół odbioru prac związanych z zadaniem „Uporządkowanie Zabytkowego Parku Rodziny Rembielińskich w Zespole Pałacowo-Parkowym w...
W sobotę, 𝟐𝟔 𝐤𝐰𝐢𝐞𝐭𝐧𝐢𝐚, Gmina Krośniewice miała zaszczyt gościć uczestników 𝐈𝐈𝐈 𝐑𝐚𝐣𝐝𝐮 𝐏𝐚𝐦𝐢𝐞̨𝐜𝐢 𝐀𝐫𝐦𝐢𝐢 𝐆𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚ł𝐚 𝐀𝐧𝐝𝐞𝐫𝐬𝐚.
Informujemy, że w związku ze stwierdzeniem ogniska choroby zakaźnej – wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI), w miejscowości Skłóty, w gminie Krośniewice Wojewoda Łódzki ustanawia na terenie Gminy Krośniewice obszary...
W związku z występowaniem ognisk ptasiej grypy u dzikiego ptactwa na terenie Polski, przypominamy o konieczności zachowania szczególnych środków ostrożności. Ptasia grypa, choć rzadko przenosi się na ludzi, stanowi...
Kasa Urzędu Miejskiego w Krośniewicach jest czynna w poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 8:00 - 13:30; w środy w godz. 8:00 - 14:30 oraz w piątki w godz. 8:00 - 12:30
29.04.2020 - 09:04 Ogłoszenia +
Zasiłek macierzyński
Co zrobić, aby ZUS uzyskał z USC odpis aktu urodzenia dziecka potrzebny do wypłaty zasiłku macierzyńskiego? Z wnioskiem o zasiłek macierzyński ubezpieczony musi przekazać do ZUS dane dziecka, czyli: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer PESEL. - Może zdarzyć się, że rodzic nie zna numeru PESEL, dlatego ważne żeby podał dodatkowo miejscowość, gdzie się dziecko urodziło. Na stronie internetowej zus.pl jest udostępniony formularz oświadczenia do uzyskania przez ZUS odpisu aktu urodzenia dziecka .
Do pracodawcy lub do ZUS
Wypełniony formularz należy przekazać pracodawcy, jeśli wnioskodawca jest pracownikiem lub zleceniobiorcą. Pracodawca przekazuje oświadczenie do ZUS wraz z zaświadczeniem Z-3 lub Z-3a. Natomiast w przypadku osób prowadzących własną firmę, współpracujących z osobą prowadzącą działalność gospodarczą, osób duchownych czy osób, które maja prawo do zasiłku macierzyńskiego po ustaniu tytułu ubezpieczenia dokumenty składamy do ZUS.
Zasiłek pogrzebowy
Aby ZUS mógł pozyskać z Urzędu Stanu Cywilnego odpis aktu zgonu, należy we wniosku o zasiłek pogrzebowy na formularzu Z-12 bardzo uważnie i dokładnie wpisać dane identyfikacyjne osoby zmarłej: imię i nazwisko, numer PESEL, datę zgonu. Jeśli numer PESEL nie został nadany osobie zmarłej, należy wpisać miejsce zgonu (miejscowość). Na tej podstawie ZUS wystąpi do urzędu o wydanie odpisu skróconego aktu zgonu tylko w przypadku, gdy wnioskodawcą w sprawie o zasiłek pogrzebowy jest członek rodziny osoby zmarłej. – wyjaśnia rzeczniczka.
Wnioski i oświadczenie elektronicznie lub papierowo
Oświadczenia i wnioski można przesłać elektronicznie wyłącznie przez PUE. Należy pamiętać, że dokumenty przesłane e-mailem nie będą przyjmowane do rozpatrzenia. Na stronie internetowej ZUS szczegółowo opisano jak złożyć wnioski za pośrednictwem PUE, w jaki sposób dołączyć plik oświadczenia. Udostępnione zostały też formularze do wydruku, jeśli ktoś chce złożyć dokumenty papierowo Dokumenty, które – zgodnie z przepisami - nie mogą być przekazane do ZUS w formie elektronicznej (np. rachunki poniesionych kosztów pogrzebu), muszą być złożone w oryginale, w formie papierowej.
Monika Kiełczyńska
Regionalny rzecznik prasowy ZUS
województwa łódzkiego
![]() |
Glos_955.m4a | m4a | 409,77 kB |
![]() |
Glos_956.m4a | m4a | 0,64 MB |
![]() |
Glos_957.m4a | m4a | 1,11 MB |
![]() |
Glos_958.m4a | m4a | 1,41 MB |
![]() |
Glos_959.m4a | m4a | 3,73 MB |
![]() |
1200px-ZUS_logo.svg.png | png | 30,28 kB |
![]() |
csm_1200px-ZUS_logo.svg_a944fabc91.png | png | 14,76 kB |